Klachtenregeling

Uw kind is bij de medewerkers van kinderdagverblijf Together in goede handen. Kinderopvang is mensenwerk en mensen kunnen fouten maken. Als u vindt dat wij te kort schieten of ons niet aan onze afspraken houden dan horen wij dat graag van u,van uw kritiek kunnen wij namelijk leren. Ons advies is om altijd zo snel mogelijk te reageren als er klachten zijn, te lang uitstellen maakt het maar moeilijker.

Het eenvoudigst is het als u het eerst bespreekt met diegene die het wellicht aan gaat, bijvoorbeeld de groepsleiding. Als dit de onvrede niet wegneemt kunt u een afspraak maken met de directrice Hortence Lingen.

Samen zullen wij ons uiterste best doen om tot een goede oplossing te komen. Dit noemen wij de interne klachtenbeleid.

Wet kinderopvang

Vanaf 1 januari 2016 zijn alle houder van kinderopvangcentra, peuterspeelzalen en gastouderbureaus volgens de Wet kinderopvang en kwaliteiteisen peuterspeelzalen verplicht zich te registeren bij de geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen, waaraan tevens het Klachtenloket Kinderopvang verbonden is. Dit is een onafhankelijke organisatie die uw klacht onpartijdig kan bekijken. Dit is een externe klachtenprocedure. Meer informatie over de klachtenregeling treft u aan in ons klachtenbeleid.

Ouders/verzorgers kunnen met welke klacht dan ook bij de geschillencommissie terecht